dimarts, 20 d’abril del 2021

L'HOME PERDUT



En silenci, en secret,

paraules tancades

dins el meu cor

voldrien esclatar

la última primavera,

encara que fos.


Tants anys han passat

sense dir-te res,

tants moments de desig

dels teus ulls,

de les teues mans,

del teu verb,

han fet de mi un estrany

que viu sense cap afany,

riu sense emoció

i s’alegra sense il·lusió,

que està en el món

com vaixell sense

timó ni brúixola,

a mercé de qualsevol

vent que bufe.


Falsedat i humiliacions,

desenganys i conteses,

un dia en vaig dir, prou!

i a l’altre em vingué

la teua imatge,

sublim, perenne, jove,

i la meua ànima va córrer

a través del pensament

per recuperar allò perdut,

però ja era tard.


El meu cos, el meu esperit...

ma casa és un desencís

i en ell he viscut sol, desolat,

any rere any.


L’essència del viure

venia a buscar-me de vegades,

però no tenia forces,

les vaig deixar perdre

en aquells florits anys

que hui em revelen

la felicitat perduda.


En silenci, en secret,

paraules tancades

dins el meu cor

voldrien esclatar

aquesta última primavera,

és últim meu desig

que t’arriben al teu cor,

no sé cóm... és el meu últim desig.